7. ja 8. märtsil toimub Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia black box’is rahvusvaheline konverents “Dramaturgia – maastike kaardistamine”
Konverentsi korraldajad kutsuvad uudistama, osalema, arutlema ja kaasa mõtlema. Mis siis õigupoolest toimub?
“Kuna tänavu möödub 20 aastat dramaturgiaalase kõrgharidusõppe algusest Eestis, siis soovime konverentsil laiemalt mõtestada, kuidas mõistavad etenduskunstide praktikud ja teoreetikud dramaturgia olemust ja dramaturgi tööd nii Eestis kui ka kaugemal.
Räägime, milline on dramaturgia tähendus ja koht sõnalavastustes, tantsus, etenduskunstis ning milliseid paralleele saame tõmmata filmi- ja seriaalimaastikuga? Vahendame tänaseid kogemusi ja mõtleme, millist dramaturgiõpet on tarvis tulevikus.”
Konverentsi kava (Leitav ka SIIN):
Reedel, 7. märtsil kaardistatakse kodumaist maastikku ja teemadeks on:
- terminoloogilised karid dramaturgia mõtestamisel (Anneli Saro);
- dramatiseeringud Eesti teatris (Sven Karja);
- näidendi koht 21. sajandi teatris (Ivar Põllu);
- lavastaja vaade koostööle dramaturgiga (Laura Jaanhold);
- poliitiline potentsiaal etenduskunsti ja tantsu dramaturgias (Sveta Grigorjeva ja Kerli Ever);
- teatri kui insitutsiooni dramaturgia (Oliver Issak);
- dramaturgiameti pahupooltest (Mihkel Seeder);
- „Dramaturgiraamatu“ esitlus (EMTA lavakunsti osakond ja Eesti Teatriliit, 2025).
Laupäeval, 8. märtsil toimuvad ingliskeelsed ettekanded, kus vaatame oma piiridest väljapoole ja otsime nii kokkupuutepunkte kui ka väljavaateid arenguteks erinevates dramaturgia valdkondades. Päeva alustab konverentsi peaesineja Tim Crouch (Suurbritannia) loeng-ettekandega “Dramaturgy and the Imagination”. Järgnevateks teemadeks on:
- mida on teatril võtta üle filmimaailmas toimivast Writers’ Room töövõttestikust? (Joachim Friedmann, Saksamaa);
- dramaturgia funktsioonist kehapõhistes etenduskunstides ja selle õpetamise põhimõtted (Sandra Noeth, Saksamaa);
- digitehnoloogiate ja tehisintellekti kasutamise võimalustest ja võimatustest loomingus (Nicolas Rosette, Prantsusmaa);
- Poola teatri suundumused eile, täna ja homme (Piotr Gruszczyński, Poola);
- kaasaegsete näidendite ekspordipotentsiaalist (Hedda Krausz Sjögren, Rootsi).
Konverentsi esimesel päeval on töökeeleks eesti keel ja teisel päeval inglise keel.
Osalemine on tasuta, vajalik on eelregistreerimine (LINK).
NB! Lisaks konverentsi põhiprogrammile toimub ja veidi salajasem off-programm, mille raames toimub Varssavi Nowy Teatri dramaturgi Piotr Gruszczyński töötuba lavastajatele ja dramaturgidele. Selle kohta leiad täpsem info ja registreerumine sellel lingil. Kohtade arv töötoas on piiratud.
Konverentsi korraldajad:
Siret Campbell, siret.campbell@eamt.ee
Madli Pesti, madli.pesti@eamt.ee
Hanneleen Pihlak, hanneleen.pihlak@eamt.ee
Konverents toimub koostöös Eesti Teatri Agentuuri, Eesti Lavastajate ja Dramaturgide Liidu ja Sõltumatu Tantsu Lavaga. Selle toimumise teevad võimalikuks Eesti Kultuurkapital ja Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia.